Salgs- og leveringsbetingelser
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.
Partene
Selger er Armane Fossekall Design, Nils Bays vei 58, 0855 OSLO, Organisasjonsnummer 834 876 442, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
For å kunne handle på Fossekall Design nettsiden må du ha fylt 18 år.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Vi tar forbehold om skrivefeil og feil i den elektroniske lagerbeholdningen/utsolgtsituasjoner. Dersom vi mangler deler av din ordre vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare.
Pris
Alle priser er oppgitt i NOK. Totale kostnader for bestillingen, inkludert eventuelle leveringskostnader, vil vises i handlekurven før du gjennomfører kjøpet. Fossekall Design forbeholder seg retten til å justere prisene uten forvarsel, men endringer vil ikke påvirke allerede gjennomførte kjøp.
Betalingen
Du kan betale sikkert med Klarna, hvor du kan velge å betale med VIPPS eller kort (Visa/Mastercard). Alle transaksjoner behandles kryptert for å sikre at dine personlige opplysninger er trygge.
Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Fossekall Design sender pakken så fort det er mulig, vanligvis innen 2 -3 virkedager med PostNord eller Posten. Alle pakker blir sendt til hjem eller et hentested i nærheten av deg.
Har du kjøpt et produkt som er bestillingsvare, venter jeg med å sende til alt er på lager. Dersom du ønsker å endre leveringssted, vennligst ta kontakt med oss umiddelbart, så ordner vi det.
Fossekall Design har en fast fraktkostnad på 99 NOK på vanlige ordrer som sendes som pakker i postkassen med sporing. Det er også mulig å velge alternativet på 35 NOK, men må regne med langsommere leveringstid og på egen risiko dersom pakken blir borte i posten.
I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke.
Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn- og adresseinformasjon på ordren din.
Uavhentet pakke
Pakken blir liggende i butikken eller hos utvalgt speditør i 7 dager fra datoen du får beskjed om at den kan hentes. Hvis du ikke henter ut pakken i løpet av 7 dager, sendes den tilbake til lageret vårt.
For pakker som ikke hentes ut, forbeholder Fossekall Design seg retten til å belaste deg 250 NOK for returfrakt og behandlingsgebyr. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.
Avbestilling, angrefrist, reklamasjon og retur
Når en forbruker handler varer eller tjenester på nettet, har hen en lovbestemt rett til å angre på kjøpet innen 14 arbeidsdager.
Hvis du oppdager en feil ved produktet du har mottatt, for eksempel hvis varen er skadet under transport, eller i tilfelle en vare mangler, må du kontakte oss umiddelbart etter mottak. Du kan kontakte oss på post@fossekalldesign.no
Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke. Varen må returneres i samme stand som du mottok den, være ubrukt og ligge i original emballasje. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Dersom varen blir borte på vei til oss, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen.
Ved feil eller mangler, ta kontakt med oss umiddelbart eller så raskt som mulig, så gjør vi alt vi kan for å ordne opp i dette. Er reklamasjonen berettiget, dekker vi returkostnadene. Gjelder reklamasjonen en transportskade, skal dette rapporteres til utleveringsstedet samme dag som varene mottas.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Tilbakebetalingsplikt
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.
Konfliktløsning
Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har noen klager eller spørsmål angående bestillingen din. Du kan nå oss ved å sende epost til post@fossekalldesing.no
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.